Nieuwe, frisse look voor Lymph&Co

03-06-2020 | 13:06

Lymph&Co heeft een nieuwe huisstijl en daar zijn we enorm blij mee! 

Het stond al een tijdje op ons wensenlijstje; een nieuwe, frisse look voor Lymph&Co. 
Hoe geweldig is het dan dat we binnen ons netwerk een partner vinden die zegt: gaan we voor jullie doen! 

Launderette, een creatief collectief uit Zutphen heeft n.a.v. een uitbegreide briefing deze nieuwe huisstijl ontwikkeld en gepresenteerd. Fris, duidelijk, herkenbaar is wat er zoal bij ons opkomt. Met gebruik van helder groen als link naar "leven" en met een knipoog naar het iets anders groengekleurde lymphoma-lintje. En met "&Co" als een prachtig haakje om iedereen; bedrijven, deelnemers, fondsenwervers, vrijwilligers, donateurs enz. te koppelen aan ons mooie doel.  
De komende periode zullen we deze huisstijl verder gaan uitrollen. 

Over Launderette:
Launderette is een compact collectief dat zich richt op creatieve strategieën, visuele concepten en tastbare resultaten. Het label staat voor krachtige communicatie. Dutch design in de geest van Raymond Loewy: ‘Most advanced, yet acceptable’.

Het maakt voor Launderette niet uit of het om de ontwikkeling van een nieuw merk, een crossmediale campagne, een site of online platform, een interieur of identiteit gaat. Per opdrachtgever of zelfs per opdracht brengen zij strategen, vormgevers, tekstschrijvers en webdesigners bijeen om het beste team samen te stellen.

Hun werk is gefundeerd op de passie voor het vak, een schat aan ervaring, een gezonde dosis non-conformisme en creatieve energie. "Wij creëren verandering waarmee onze opdrachtgevers kunnen excelleren" aldus Ruud Kempers, managing director van Launderette.

Daarnaast is het goed om, als het kan, iets terug te doen voor de maatschappij.  
Daar is Launderette een aantal jaar geleden mee begonnen en zo hebben zij als eerste project de stichting Tessunlimited gesteund. Dit is een kleine Nederlandse stichting, opgericht door Tessa de Goede uit Brummen. Tessunlimited helpt kinderen die zijn geboren met Schisis. De hulp die ze bieden is breed én heeft zo’n enorme impact op het verdere leven van deze kinderen, dat je heel blij bent daar iets voor te kunnen betekenen. Zij creëren ook verandering.
 
Waarom Lymph & co?
 
Ruud Kempers: "Stichting Lymph&Co kwam in beeld omdat we Marie-José Helle (directeur Lymph&Co, red.) al heel lang kennen. 
 
Van een hulpvraag van Launderette aan Marie-José, kwam de hulpvraag van Marie-José aan ons; Kunnen jullie mij helpen met de professionalisering en de volgende stappen die plaats moeten vinden bij Stichting Lymph&Co? 
Het antwoord laat zich raden...
 
Daarbij is mijn schoonvader komen te overlijden aan Lymph-klierkanker in 1998. Hij was 50 en liet een jong gezin na.
Zoiets heeft enorme impact en daar is de familie nu, ook ruim 20 jaar later, nog mee bezig. 
In eerste instantie weigerde mijn schoonvader alle vormen van medisch onderzoek en wilde hij ook geen medicatie. De vorm van kanker die hij had, Mantelcellymfoom, was met 99% zekerheid dodelijk. Er was in die zin toch niets aan te doen en hoe en en welke gesteldheid kom je je laatste tijd door?
 
Toch kwam vrij snel het besluit toch mee te werken aan alle vormen van onderzoek. Hij bedacht zich namelijk dat zijn kinderen het misschien ook zouden kunnen krijgen, én dat als hij nu zou meewerken, er misschien wel een ontdekking zou kunnen worden gedaan die voor hem wellicht te laat is, maar dan één van zijn kinderen of anderen wel zouden kunnen helpen.
 
Een mooie reden waarom we graag meewerken aan het succes van Lymph & Co." 
Eric Rugers ( Designer ) and Ruud Kempers ( Managing Director ) Launderette